Programmatisk annonsering är en teknik för att automatisera köp och försäljning av digitala annonser genom avancerade algoritmer och dataanalys. Istället för att manuellt förhandla och köpa annonsplatser möjliggör programmatisk annonsering att annonsutrymme köps i realtid via en auktionsbaserad plattform, ofta med hjälp av maskininlärning och AI för att optimera annonsplaceringar. Detta ger annonsörer möjlighet att nå rätt målgrupp vid rätt tidpunkt och på rätt plats, vilket kan leda till högre effektivitet och bättre resultat än traditionella annonsköp.
Programmatisk annonsering används idag både på webbplatser, sociala medier och andra digitala kanaler och erbjuder ofta mer träffsäkra och datadrivna annonseringsmöjligheter än andra metoder.
Välj exakt var dina annonser visas, från länder och stadskärnor till specifika lokala områden. Detta ger dig möjlighet att rikta dina budskap till rätt publik, i rätt område, vid rätt tidpunkt.
Du kan välja att styra mot den enhet som du vill. Beroende på vilka du vill nå kan du styra mot desktop, mobil eller surfplattan. Du kan även välja att endast visa upp dina annonser under specifika dagar eller tider.
Programmatiska köp ger dig möjlighet att styra mot den målgrupp som du vill nå. Styr mot intressen, demografi och köpbeteende. Du kan även använda retargeting för att fånga upp tidigare intresserade kunder.
Vi hjälper er både med klassiska bildbanners till interaktiva och dynamiska HTML-5 annonser. Med traditionell displayannonsering når vi ut träffsäkert och effektivt. Den är fortsatt den vanligaste formen när det kommer till programmatiska köp.
Med rörlig reklam ser vi till att ni når ut i playtjänster och videospelare eller traditionell webb-TV. Rörligt är ett bra sätt att förmedla ett budskap och det går lika bra att annonsera med samma förutsättningar som vanliga annonser.
Med rörlig reklam på digitala utomhusskyltar når du rätt publik vid rätt tidpunkt. Möjligheten att anpassa budskapet i realtid. Vi kan under kampanjens gång optimera och justera efter dina behov vilket skapar stor flexibilitet.
Programmatisk annonsering är en automatiserad process där vi med hjälp av avancerad teknologi och data köper annonsutrymme i realtid. Detta innebär att dina annonser visas för rätt målgrupp, på rätt plats, vid rätt tidpunkt. Genom att kombinera data om användarbeteende med demografiska insikter, kan vi skapa högst personliga och relevanta annonsupplevelser som resonerar med dina potentiella kunder.
Denna möjlighet att köpa digitala annonser i realtid med hjälp av den senaste teknologi och algoritmer ger dig som kund många möjligheter att nå ut i ett stort antal kanaler i samma kampanj. Det skiljer sig från traditionell annonsering där annonser köps och säljs manuellt.
Läs mer om fördelarna med programmatic.