Fördelarna med programmatisk annonsering

VAD ÄR FÖRDELARNA MED PROGRAMMATISK ANNONSERING?

Programmatic är en annonsmetod som hjälper dig att optimera din digitala annonsering. Det ger dig större räckvidd, bättre kontroll över dina kampanjer och ger dig möjlighet att annonsera digitalt med minimalt spill.

Programmatisk teknologi använder avancerad dataanalys för att rikta annonser mot specifika målgrupper baserade på demografi, intressen, beteende. Detta förbättrar relevansen av annonserna och ökar konverteringsfrekvenserna.

Under en pågående kampanj så har vi möjlighet att kontinuerligt skicka ut statistik så du som kund på ett enkelt sätt kan se vilket resultat som kampanjen producerar.

Med hjälp av vårt stora utbud av valmöjligheter kan vi hitta de kanaler och miljöer som passar just för den målgrupp ni vill nå ut till. Utöver det så kan vi också använda vår tillgängliga användardata för att fokusera på att hitta det mest effektiva sättet nå ut med ert budskap.

Programmatiskt köp inkluderar ofta realtidsbudgivning där annonser köps i realtid baserat på tillgänglig inventering. Detta tillåter annonsörer att optimera sina budgetar och strategier för att nå rätt person vid rätt tidpunkt. Allt sker i realtid och med otrolig precision.

Oavsett vem som är din kund kan vi hjälpa dig att nå dem!

VAD ÄR FÖRDELEN MED PROGRAMMATIC GENTEMOT ANDRA ANNONSVERKTYG?

  • Den främsta fördelen är att programmatisk annonsering bygger på Artificiell intelligens (AI). Det sparar mycket tid, resurser och skapar en tydligare struktur i annonseringen.
  • Programmatisk annonsering gör det möjligt att optimera och automatisera annonseringsprocessen. Det ger dig bästa överblicken och kontroll över medieköpen och har möjlighet att uppdatera ditt annonsmaterial kontinuerligt, för att uppnå bästa effekt.
  • Det programmatisk verktyget möjliggör avancerad målgruppsinriktning. Det finns extremt många styrningsmöjligheter för en rad olika typer av KPI:er. Det kan handla om räckvidd, branding eller retention. Genom att använda olika typer av data och styrningar kan du som annonsör nå specifika målgrupper baserat på demografi, intressen, beteende och geografisk plats. Detta gör att annonserna kan anpassas, och levereras, till de mest relevanta och potentiellt intresserade användarna. Verktyget gör det lätt att segmentera och rikta en viss kampanj mot mycket specifika målgrupper eller den breda massan, på olika plattformar.
  • Programmatisk är, till skillnad från konkurrenten Google Ads, inte begränsad till enbart Googles egna Display-nätverk.
  • Programmatiskt gör det möjligt för dig som annonsör att göra optimeringar som bygger på insikter i realtid och att kontinuerligt förbättra resultaten utifrån dem. Det gör att du som kund kan anpassa och optimera i realtid för att bättre matcha tittarens intressen och beteende. Det ökar chansen att locka dina kunders uppmärksamhet och engagemang.
  • Programmatiskt är svårslaget när det gäller räckvidd, annonsvariation och alternativ för köp av digitala annonskampanjer. Du som annonsör kan hela tiden vara med och påverka att din annons finns i relevanta miljöer och utöka eller modifiera sajtlistan.
Vi möjliggör avancerad kampanjstyrning för bolag oavsett storlek att nå sin målgrupp kostnadseffektivt!

Target media hjälper dig komma igång med programmatic idag!